کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر

اکثر ما زمانی که نام رامسر را می شنویم به یاد طبیعت زیبا و بینظیرش می افتیم. باید بدانید که دیدنی های رامسر تنها به طبیعتش خلاصه نمی شود بلکه آثار تاریخی فوق العاده ای نیز دارد که می توانید از تماشای آن ها لذت ببرید.
یکی از این آثار تاریخی کاخ مرمر رامسر است. این کاخ قدمت کمی دارد اما از زیبایی آن حیرت زده خواهید شد. در این مکان هنر و فرهنگ با هم آمیخته شده اند تا چشم هر بیننده ای را خیره کنند.

کاخ مرمر رامسر کجاست؟

کاخ مرمر رامسر همانطور که از نامش مشخص است از لحاظ موقعیت مکانی در رامسر قرار دارد. این کاخ طرفداران زیادی در میان علاقه مندان به تاریخ و گردشگران دارد. این سازه زیبا از معماری منحصر به فردی برخوردار است که تابلوها و آثار هنری بسیاری در آن دیده می شوند.
این مکان در بخش جنوب شرقی رامسر واقع شده است و تا مرکز شهر حدود 6 کیلومتر فاصله دارد. این کاخ در میدان انقلاب رامسر و خیابان رجایی قرار گرفته است.

تاریخچه کاخ مرمر رامسر

در سال 1312 ساخت این کاخ آغاز شده است که مربوط به دوران رضا شاه می شود. ساخت این کاخ در سال 1316 پایان یافت. خانواده سلطنتی از کاخ رامسر به عنوان استراحتگاه استفاده می کردند. دلیل نام گذاری این کاخ این است که در ساخت آن از سنگ های مرمر استفاه کرده اند.
رضا شاه برای چند سال از این کاخ استفاده کرد بعد از آن پسرش محمد رضا برای اقامت های چند روزه خود به این کاخ میرفت. معماری این کاخ زیبا ترکیبی از معماری ایرانی، روسی و اروپایی است. فضای داخلی کاخ بسیار مجلل است و می توانید کاشی های بسیار زیبا و نفیسی را در آن مشاهده کنید.

تاریخچه کاخ مرمر رامسر
تاریخچه کاخ مرمر

امکانات و موزه های کاخ مرمر رامسر

در کاخ مرمر رامسر امکانات زیادی وجود دارند که شما را سرگرم خواهند کرد. شما با استفاده از این امکانات می توانید لحظات خوبی را در این کاخ سپری کنید. از آن گذشته موزه های بسیار زیبایی در کاخ مرمر وجود دارند که از دیدن آن ها لذت خواهید برد. در ادامه این موارد را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

  • گشت و گذار در باغ کاخ
    اولین مکانی که می توانید برای گشت و گذار انتخاب کنید باغ کاخ است. مساحت این باغ حدود 60 هزار متر است و دارای گل ها و گیاهان زینتی بسیاری می باشد. درخت های کهن کاجی در این باغ مشاهده می شوند که برخی از آن ها بیشتر از 22 متر ارتفاع دارند. یک حوض آب بزرگ در محوطه وجود دارد که به زیبایی باغ افزوده است.
  • بازدید از بخش داخلی موزه
    پس از گشت و گذار در باغ می توانید سری به موزه بزنید. در این موزه این امکان وجود دارد که نقاشی های افراد مشهور جهان را ببینید. از آن گذشته پرده های ابریشمی و فرش های بسیار گرانقیمتی در این بخش مشاهده می شوند.
  • موزه بین المللی عاج ایران
    این موزه مربوط به تاج الملوک همسر اول پهلوی است. حدود 300 اثر بسیار نفیس و ارزشمند در این بخش نگهداری می شوند.
  • موزه حمام قدیم
    موزه دیگری با نام موزه حمام قدیم در این کاخ وجود دارد. این حمام متشکل از دو حوضچه است که یکی از آن ها دارای آب گرمی که توسط کوره گرم شده می باشد. حوضچه دیگر نیز دارای آب گرم معدنی است. این حمام از کاشی کاری های بسیار جذابی برخوردار است.
  • موزه مردم شناسی رامسر
    این مکان در ساختمانی کوچک در نزدیکی موزه عاج قرار گرفته است. بیشتر از 700 اشیاء مختلف در این موزه نگهداری می شوند که توسط اهالی شهرهای شمالی در گذشته استفاده میشدند. این موزه توسط شخصی به نام عیسی حاتمی بنا شده است.
امکانات و موزه کاخ مرمر
امکانات و موزه کاخ مرمر
  • خرید
    در بخشی از کاخ مرمر رامسر فروشگاه صنایع دستی است که شما می توانید بخشی از زمان خود را در آن سپری کنید. از آن گذشته سوغاتی های زیبایی را برای عزیزانتان خریداری نمایید.
  • رستوران و کافه گردی
    در موزه حمام کاخ مرمر کافه و رستوران هایی مشاهده می شوند که می توانید برای غذا خوردن یا سپری کردن زمان خود به آنجا بروید و لحظات خوشی را تجربه کنید.
  • غرفه عکاسی و شیرینی فروشی
    یکی از امکانات کاخ مرمر رامسر غرفه های عکاسی و شیرینی فروشی است. شما می توانید عکس های زیبایی را به عنوان یادگاری بیندازید. از آن گذشته شیرینی های خوشمزه ای که در این غرفه ها به فروش می رسند را خریداری کنید.

بهترین زمان سفر برای بازدید از کاخ مرمر

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که بهترین زمان برای سفر به کاخ مرمر و بازدید از آن چه موقع است. رامسر نیز مانند سایر شهرهای شمالی در فصل تابستان هوای بسیار گرم و آزاردهنده ای دارد. زمستان های این شهر نیز تقریبا سرد است.
بهترین زمان برای سفر فصل بهار و اوایل پاییز است. فصل بهار رامسر بسیار زیبا است از آن گذشته گرمای هوا به هیچ وجه شما را اذیت نمیکند. فصل پاییز این شهر نیز زیبایی های خاص خودش را دارد و هوا معتدل است.

زمان سفر کاخ مرمر
بهترین زمان سفر کاخ مرمر

سخن آخر

بازدید از رامسر و کاخ مرمر هم برای دوستداران طبیعت و هم برای علاقه مندان به تاریخ می تواند تجربه جذابی باشد. کشور ما ایران پر از شگفتی های طبیعی و تاریخی است که این کاخ یکی از آن ها به شمار میرود. اگر به تاریخ و دیدن بناهای زیبا علاقه دارید دیدن کاخ مرمر رامسر را به شما پیشنهاد میکنیم. این کاخ به حدی معماری زیبایی دارد که از نزدیک باید آن را ببینید.

سوالات متداول  کاخ مرمر رامسر

  1. کاخ مرمر رامسر را با چه نام های دیگری می شناسند؟
    این کاخ را با نام های مختلفی می شناسند که از میان آن ها میتوان به کاخ سلطنتی رامسر، باغ رامسر، کاخ مرمر و کاخ موزه مرمر اشاره کرد.
  2. کدامیک از مکان های دیدنی رامسر در نزدیکی این کاخ واقع شده اند؟
    مکان های دیدنی بسیاری مانند تله کابین رامسر، پلاژ ساحلی، بلوار معلم و هتل قدیم رامسر در نزدیکی این کاخ قرار گرفته اند.
  3. آیا این کاخ از امکاناتی مانند سرویس بهداشتی نیز برخوردار است؟
    بله، سرویس بهداشتی در جنوب شرقی کاخ واقع شده است.
  4. کاربری فعلی کاخ مرمر رامسر چیست؟
    این روزها از این کاخ به عنوان موزه استفاده می شود.
Rate this post

در این بخش پربازدید ترین مقالات ویلا سرسبز قرار داده می شود.

مقاله 

مقاله 

مقاله

 

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)