پارک جنگلی سراوان کجاست؟

اجاره روزانه ویلا کلاردشت > پارک جنگلی سراوان کجاست؟
پارک جنگلی سراوان کجاست

مناطق شمالی کشور دارای آب و هوای بی نظیر با پوشش گیاهی سرسبزی است. باتوجه به این امر اکثر گردشگران شهرهای شمالی را به عنوان اولویت سفر خود انتخاب می کنند. شهرهای شمالی دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی است که خاطرات به یاد ماندنی را برای شما به وجود خواهد آورد. از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهرهای شمالی می توان جنگل ها، رودخانه ها، آبشارها و … را نام برد. پارک جنگلی سراوان نیز یکی از امکانات تفریحی و گردشگری در شهرهای شمالی کشور است که البته برای سفرهای گروهی بهترین گزینه به حساب می آید. در ادامه همراه ما باشید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

پارک جنگلی سراوان

رفتن به دل طبیعت و دیدن جاذبه های گردشگری و تفریحی موجب کاهش استرس و ناراحتی می شود و تاثیر مثبتی را بر روحیه و سلامت روانی خواهد داشت. این پارک جنگلی با پوشش سرسبز در واقع یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهر رشت در نزدیکی گیلان است که به عنوان قدیمی ترین نواحی جنگلی در این مناطق می باشد.
وسعت این پارک جنگلی در حدود 1487 است که نسبت به دیگر پارک های جنگلی از تنوع گیاهی زیادی برخوردار است. جنگل طبیعی و جنگل دست کاشت از پوشش درختی پارک جنگلی سراوان است. جالب است بدانید اولین موزه روستایی کشور به نام موزه میراث روستایی در پارک جنگلی سراوان واقع شده است.

از امکانات تفریحی در این پارک می توان عکاسی، قایقرانی، موتورسواری و پینت بال را نام برد. اما اینکه چرا پارک جنگلی سراوان را باید انتخاب کرد؟ باید بیان کنیم که این پارک طبیعت زیبایی دارد و با داشتن امکانات رفاهی متنوع می تواند سفر خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. با توجه به امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی که دارد برای تفریحات خانوادگی نیز بسیار مناسب است.

از جاذبه های گردشگری و تفریحی در این پارک می توان به دریاچه و رودخانه ی خروشان و همچنین وجود زمین پینت بال اشاره کرد. رفتن به این پارک با وجود این تفریحات و جاذبه های گردشگری بسیار هیجان انگیز خواهد بود و خاطرات ماندگاری را برای شما رقم خواهد زد.

پارک جنگلی سراوان
پارک جنگلی سراوان

بهترین زمان برای سفر کردن به پارک جنگلی سراوان چه زمانی است؟

شاید با شنیدن امکانات تفریحی و گردشگری متنوع در پارک جنگلی سراوان با این سوال مواجه شوید که بهترین زمان سفر کردن به این پارک چه وقتی از سال است؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که بهترین زمان برای سفر کردن به این پارک، فصل بهار و تابستان است به این دلیل که درختان سرسبز و سر زنده ای در این پارک وجود دارد که موجب زیبایی بی نظیر نمای پارک می شود.

البته در فصل پاییز نیز جنگل بسیار زیبا دیده می شود و به نوعی می توان پاییز را به عنوان پادشاه فصل ها نامید. در فصل پاییز نیز می توانید به این پارک جنگلی سفر کنید و از زیبایی های بی نظیر آن بهره مند شوید. البته اگر به دنبال سفر کردن پر چالش و سخت هستید می توانید در زمستان نیز همراه با برف و باران به تماشای این پارک جنگلی بروید.

بهترین زمان برای سفر کردن به پارک جنگلی سراوان چه زمانی است؟
بهترین زمان برای سفر به پارک جنگلی سراوان

پوشش گیاهی و جانوری در پارک جنگلی سراوان

در این پارک جنگلی درختان طبیعی و همچنین درختانی که توسط انسان کاشته شده اند وجود دارد. درختان طبیعی و خودرویی همچون انجیر خوراکی، بیدمشک، انجیلی، توسکا، بید، صنوبر، بلوط، ممرز، خرمندی، آلوچه جنگلی و سفید پت وجود دارد. برخی از درختان نیز همچون کریپوتومریایی ژاپنی، کاج تدا، سرو نقره‌ای، زربین و کاج سبلوستریس در طول زمان در این پارک کاشته شده اند که زیبایی پارک را دوچندان کرده اند. از گونه های حیوانات و پرندگان نیز در این پارک می توان جغد، قرقاول، دارکوب، کبک، خرگوش و راسو را نام برد.

پوشش گیاهی و جانوری در پارک جنگلی سراوان
پوشش گیاهی و جانوری در پارک جنگلی سراوان

امکانات تفریحی در پارک جنگلی سراوان

پارک سراوان دارای محیطی آرام، تفریحی و سرگرمی است که برای همه سنین مناسب می باشد و همه افراد می توانند از امکانات رفاهی این پارک لذت ببرند. در ادامه برخی از امکانات تفریحی پارک جنگلی سراوان را بیان خواهیم کرد.

  • قایق سواری
    در این پارک قایق های دو نفره به شکل قو وجود دارد که موجب زیبایی هر چه بیشتر دریاچه این پارک شده است. البته قایق ها اغلب به صورت دو نفره هستند که برای خانواده های سه نفره با یک فرزند کوچک نیز مناسب می باشند. دریاچه به دلیل قرار گرفتن در پوشش سبز رنگ به رنگ سبز درآمده است و با حرکت دریاچه شاهد دنیای زیرین سبز رنگ آن خواهید بود.
  • امکانات رفاهی متنوع
    برای حال بهتر گردشگران، امکانات رفاهی متنوع از جمله آلاچیق ها، میز، نیمکت و … وجود دارد که این امکان را برای گردشگران فراهم می کند که استراحت کنند و در محل های مشخص شده آتش به راه بیندازند. البته در اطراف پارک جنگلی سراوان سوپرمارکتی وجود ندارد و شما باید قبل از آمدن همه وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید.
    البته پاسگاه پلیس و سرویس بهداشتی در محدوده پارک وجود دارد. در اطراف جاده دکه های کوچکی را مشاهده خواهید کرد که میوه های جنگلی می فروشند و مشغول بلال درست کردن هستند. بنابراین اگر فراموش کرده اید که مواد غذایی خریداری کنید می توانید به این دکه ها سری بزنید.
    در نزدیک منطقه جنگلی سراوان روستایی به اسم سراوان وجود دارد که قدمت چندین هزار ساله دارد. در این روستا کاروانسرایی با نمای آجری را خواهید دید که قدمتی 500 ساله دارد و به عنوان یک آثار ملی به ثبت رسیده است.
  • موزه میراث روستایی
    موزه میراث روستایی در پارک جنگلی سراوان مساحتی در حدود 260 هکتار است و زندگی طبیعی و خانه های سنتی این دیار را در این موزه خواهید دید. این مکان برای افرادی که از شهرهای بزرگ به این مناطق شمالی می آیند بسیار جالب و آموزنده است.
    در این موزه خانه های گیلانی، انبار برنج، کارگاه آهنگری، کوره زغال سنتی وجود دارد. با دیدن این موزه و بازدید از قسمت های متنوع آن می توانید وسایل سنتی و دست ساز به عنوان سوغاتی خریداری کنید و غذاهای محلی را نوش جان کنید. البته می توانید دوربین عکاسی به همراه داشته باشید و از لحظه های هیجان انگیز خود در پارک جنگلی سراوان عکس برداری کنید.
  • باشگاه تیراندازی
    البته شکار کردن در پارک جنگلی سراوان مجاز نیست و اگر شما تمایلی به تیراندازی دارید می توانید به باشگاه تیراندازی در این پارک سر بزنید. البته تیراندازی به تسلط و قدرت زیادی نیاز دارد و بهتر است خود را در باشگاه تیر اندازی بیازماید.
  • موتور چهارچرخ
    یکی دیگر از امکانات تفریحی در پارک جنگلی سراوان موتور چهار چرخ است که به مدت 10 دقیقه به شما اجاره داده می شود و شما می توانید در پیچ و خم های جنگل گشتی بزنید و از هوای خنک جنگل لذت کامل را ببرید. اگرچه موتورهای چهار چرخ کوچک هستند اما به شکل دو نفری هم می توانید سوار آن شوید و در میان جنگل به راه بیافتید. پارک جنگلی سراوان مملو از جاذبه های طبیعی و امکانات رفاهی متنوع است که می توانید برای به تصویر کشیدن این همه زیبایی از یک دوربین عکاسی استفاده کنید.
امکانات تفریحی در پارک جنگلی سراوان
امکانات تفریحی در پارک جنگلی سراوان

سخن پایانی

شمال کشور ایران با پوشش سرسبز و طبیعی دارای نقاط گردشگری و تفریحی جذابی است که بازدید از این جاذبه های طبیعی و خدادادی می تواند یک روز خوب و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. پارک جنگلی سراوان دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی متنوعی است که موجب زیبایی بی نظیر این پارک در دل جنگل شده است. این پارک جنگلی با پوشش سرسبز در واقع یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهر رشت در نزدیکی گیلان است که به عنوان قدیمی ترین نواحی جنگلی در این مناطق می باشد.

سوالات متداول پارک جنگلی سراوان کجاست

  1. پارک جنگلی سراوان و دریاچه سراوان از تهران چقدر دور است؟
    پارک جنگلی سراوان و دریاچه آن حدود 300 کیلومتر با تهران فاصله دارد.
  2. در چه زمانی می توان به پارک جنگلی سراوان سفر کرد؟
    در هر زمان می توان به این پارک سفر کرد اما فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر کردن به این منطقه است.
  3. پارک جنگلی سراوان همیشه باز می باشد؟
    مدتی است که فاز یک این پارک بسته شده اما فاز دو که در کنار دریاچه قرار دارد باز است و در طول سال می توانید به این پارک بروید.
Rate this post

در این بخش پربازدید ترین مقالات ویلا سرسبز قرار داده می شود.

مقاله 

مقاله 

مقاله

 

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)