روستای فیلبند کجاست؟

اجاره روزانه ویلا کلاردشت > روستای فیلبند کجاست؟
روستای فیلبند کجاست؟

بسیاری از افراد می پرسند روستای فیلبند کجاست؟ در پاسخ باید بگوییم که این روستا در شمال کشور واقع شده است و یکی از بخش های استان مازندران به حساب می آيد. زیبا ترین رشته کوه ها را در کنار بهترین و جذاب ترین مناطق جنگلی در این منطقه می توانید مشاهده کنید و با سفر به این منطقه می توانید از آب و هوای بسیار عالی این منطقه لذت ببرید. برای شناخت بیش تر این روستا کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

روستای فیلبند کجاست؟

در پاسخ به سوال روستای فیلبند کجاست؟ باید بگوییم که این روستا یکی از بلند ترین مناطق مسکونی استان مازندران به شمار می آيد. این منطقه در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و در بخش شرقی این استان قرار گرفته است.

این منطقه می تواند بهترین مقصد سفر های تابستانی مسافران باشد اما زمستان های سردی داشته و در این فصل از سال خالی از سکنه می شود. اگر بخواهید به صورت دقیق تر موقعیت جغرافیایی این روستا را بدانید، باید بگوییم که این منطقه در شهرستان بابل و در دهستان خوشرود قرار گرفته است.

روستای فیلبند کجاست؟
روستای فیلبند کجاست؟

 

از طرفی این روستا در شرق رودخانه هراز قرار گرفته است و با فاصله ۵۷ کیلومتری در قسمت جنوب شهرستان آمل قرار دارد. جنوب شرقی این روستا به روستا های گلیران و نیراسم ختم می شود و شمال غربی این منطقه نیز روستای سنگچال آمل قرار گرفته است. آدرس دقیق این روستا عبارت است از: استان مازندران، کیلومتر ۲۵ جاده هراز، حرکت به سمت پلور، خیابان فرعی فیلبند.

جاهای دیدنی روستای فیلبند

حال که متوجه شدید روستای فیلبند کجاست؟ بهتر است که با مکان های دیدنی و گردشگری این روستا نیز آشنا شویم. بسیاری از افراد برای سفر های تابستانی خود این منطقه را انتخاب می کنند و تمایل دارند که با مکان های دیدنی این منطقه بیش تر آشنا شوند. جذاب ترین مراکز گردشگری و مناطق دیدنی این روستا عبارتند از:

  • روستای سنگچال : این روستا دارای یک جنگل بسیار زیبا می باشد که می تواند منطقه ای بسیار جذاب و دیدنی برای مسافران به شمار آید.
  • چشمه لار : این چشمه یکی از چشمه های آب معدنی موجود در این روستا می باشد که خواص درمانی بیشماری دارد.
جاهای دیدنی روستای فیلبند
جاهای دیدنی روستای فیلبند
  • قله اندوار : این منطقه شامل بخش های دیدنی مختلفی مانند سیاه بیشه، زرشک او، دره لوی آقا، دز گردنه، جنگی دره و ناردشت می باشد که هر یک از آن ها جذابیت های خاصی دارند.
  • امامزاده قاسم : اگر بخواهید در طول سفر به تفرجگاه هایی بروید که زیارتگاه نیز دارند، می توانید این منطقه را انتخاب کنید. این امامزاده که در مجاورت قله اندوار قرار گرفته است که می تواند گزینه مناسبی برای تفریح و زیارت باشد.

آشنایی با آب و هوای روستای فیلبند

برای این که به پرسش روستای فیلبند کجاست؟ پاسخ کاملی بدهیم، بهتر است که با آب و هوای این منطقه و پوشش گیاهی آن نیز آشنا شویم. این منطقه در فصل بهار و پاییز آب و هوای خنکی دارد و اکثر روز ها با بارندگی همراه است. در فصل تابستان روز های گرم تری را مشاهده خواهید کرد اما شب هایی سرد دارد.

معمولا اواخر فصل پاییز و تمام فصل زمستان هوا بسیار سرد می شود و سفر کردن به این منطقه کار بسیار خطرناکی است. معمولا در این مواقع از سال بارش برف و باران شدت گرفته و هوا بیش از حد سرد می شود، به گونه ای که ساکنین این منطقه نیز کوچ کرده و به مکانی گرمتر می روند.

پوشش گیاهی و جانوری در این منطقه بسیار غنی می باشد و جانورانی مانند خرس، گاومیش، گراز، پلنگ و شاهین در رشته کوه های این روستا زندگی می کنند. معروف ترین درختان این منطقه، ممرز، افرا، ولیک و کندس می باشد و گیاهانی مانند زرشک نیز در این روستا به وفور مشاهده می شود.

آشنایی با آب و هوای روستای فیلبند
آشنایی با آب و هوای روستای فیلبند

همه چیز درباره سفر به روستای فیلبند

قطعا تا این جا متوجه شده اید که روستای فیلبند کجاست؟ حال بهتر است که با نکات مهمی که در حین سفر به این منطقه باید توجه داشته باشید، آشنا شوید. در این روستا هتل و مسافرخانه های زیادی وجود دارند که می تواند مکان مناسبی برای خواب و استراحت مسافران باشد. بهتر است که قبل از سفر به این منطقه محل اقامت مناسبی برای خود رزرو کنید تا سفر بی دغدغه و راحت تری داشته باشید.

برای سفر به این منطقه فصل تابستان و یا بهار را برگزینید و هرگز دیگر فصل ها را برای این کار انتخاب نکنید. بهتر است لباس گرم، چادر مسافرتی، پتو و کیسه خواب به همراه داشته باشید و وسایل لازم برای تهیه چند غذای ساده نیز با خود ببرید.

از آن جایی که این منطقه تابلو راهنمایی کمی دارد، بهتر است که حتما نرم افزار راهنما بر روی گوشی خود نصب کنید و یا از راهنما های کاغذی کمک بگیرید. برای رسیدن به این روستا زمانی که به جاده هزار رسیدید، راه را تا جنگل الیمستان ادامه دهید تا به تابلو فرعی این روستا برسید. در طول مسیر فرعی باید از روستا های پاشاکلا و سنگچال عبور کنید تا به منطقه مورد نظر خود برسید.

کلام آخر

بسیاری از افرادی که قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارند از خود می پرسند که روستای فیلبند کجاست؟ این روستا در یکی از بلندترین مناطق شرقی استان مازندران واقع شده است و مکان مناسبی برای سفر های بهاری و تابستانی به شمار می آید.

این منطقه در زمستان ها بسیار سرد بوده و یخبندان می شود و ساکنین روستا نیز در اواخر پاییز کوچ کرده و به مناطق گرم تری می روند. فصل پاییز و بهار در این منطقه هوا نسبت به زمستان ها بسیار گرم تر می شود اما بارندگی ها همچنان ادامه دارد. بهترین فصل برای سفر تابستان ها می باشد که روستا با آب و هوایی بی نظیر و طبیعتی بکر در خدمت مسافران خواهد بود.

سوالات متداول در مورد روستای فیلبند

  1. کلمه فیلبند به چه معنا می باشد؟
    در زبان مازندرانی فل به معنی سختی و بند نیز همان معنی بند آمدن می دهد. در نتیجه این اسم را از آن جایی بر روی این روستا قرار داده اند که راه رسیدن به آن بسیار سخت و دشوار بوده است.
  2. بهترین ماه ها برای سفر به روستای فیلبند کدامند؟
    برای سفر به این منطقه از اواخر اردیبهشت تا اوایل مهر ماه اقدام کنید تا بتوانید سفری عالی و به یاد ماندنی را تجربه کنید.
  3. چند مهمان پذیر کوچک در این روستا معرفی کنید؟
    در کنار امامزاده قاسم یک مهمان پذیر قرار دارد و همچنین در غرب این روستا نیز تکیه غرب واقع شده است که یک مهمانپذیر کوچک اما بسیار زیبا می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

در این بخش پربازدید ترین مقالات ویلا سرسبز قرار داده می شود.

مقاله 

مقاله 

مقاله

 

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)