روستا های جاده چالوس

اجاره روزانه ویلا کلاردشت > روستا های جاده چالوس
روستاهای جاده چالوس

از جمله زیباترین و محبوب‌ترین جاده‌ های ایران، جاده چالوس است که در دل خود روستا های متعددی را جای داده است. هر کدام از این روستاها، ظرفیت‌های خاصی برای گردشگری داشته و دارای دیدنی‌های بیشماری هستند. برخی از آن‌ها در دل جاده‌های کوهستانی و سخت و پرپیچ و خم قرار گرفته و برخی دیگر فاصله کمی از جاده چالوس دارند. به منظور آشنائی بیشتر شما با روستا های جاده چالوس، در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم تا اگر قصد گشت و گذار در طبیعت را داشتید و از این جاده عبور کردید، حتما به یکی از آن‌ها سری بزنید.

روستای فشکور

یکی از زیباترین روستاهای جاده چالوس، روستای فشکور است. روستا فشکور در خروجی جاده چال زمین، جاده تویر، جاده ماکار واقع شده است. این روستا با طبیعت کوهستانی، وجود مه و نم زیبای باران و قله‌هایی که در فصل بهار از برف پوشیده شده‌اند، هر مسافری را به سوی خود جذب می‌کند.

در بیشتر مواقع این روستا را مه غلیظی فرا گرفته و در روزهای آفتابی هم در آن شاهد ابرهای سفید و پنبه‌ای هستیم که چشم‌انداز زیبایی را به ما می‌نمایاند. در فصل تابستان این منطقه بسیار خنک بوده و مناسب سفر است. بخاطر جاذبه‌های بی‌نظیر، این روستا را آلپ ایران هم می‌نامند.

روستای فشکور
روستای فشکور

روستا ناتر

این روستا در خروجی جاده چال زمین، جاده تویر، جاده ماکار، جاده فشکور، جاده کوهستان واقع شده است و در زمره زیباترین روستاهای جاده چالوس به شمار می‌رود. در این روستا خانه‌های گلی با سقف‌های چوبی که دودکش‌های بخاری هیزمی‌شان از بیرون رخ می‌نمایاند، خودنمایی می‌کنند و جذابیت زیبا و فرح‌بخشی را به این روستا بخشیده‌اند.

در اغلب سال شاهد وجود مه غلیظی در روستا هستیم و با وجود آبشار و رودخانه‌های زیبا و چشمه‌های جوشان از جمله چشمه ککی، قلقله، زیبایش، لنار و درایو، مسافران و گردشگران زیادی را هر ساله به سوی خود جذب می‌کند. وجود اسب‌های وحشی در چمنزار و مراتع این روستا از فرط زیبایی یادآور تابلوهای نقاشی کشیده شده به دست نقاشان زبردست ایرانی است.

روستا ناتر
روستا ناتر

روستا ارنگه

این روستای قدیمی و خوش آب و هوا نمایانگر تاریخ و تمدن و فرهنگ ایرانیان و طبیعتی بکر و فرح بخش است. با ورود به این روستا می‌توان از سنگ‌های قبرستان تاریخی ارنگه بازدید کرد. مردم این روستا بسیار خون‌گرم و مهما‌ن نوازند. این روستا دارای طبیعتی زیبا و اماکن تفریحی و تاریخی متعددی است که از آن میان می‌توان به امامزاده گوراب، آبشار هفت چشمه، آبشار ارنگه یا آدران نام برد.

کوچه باغ‌های این روستا به خودی خود از جاذبه های طبیعت‌گردی بی‌نظیری برخوردار است. چنانچه به این روستا سفر کنید مردمان و اهالی آن با گرمی به استقبال شما می‌آیند و لحظات خاطره‌انگیزی را برایتان رقم می‌زنند. اگر به جاده چالوس سفر کردید حتما به داخل این روستا وارد شوید تا لحظات خوشی را تجربه کنید.

روستا ارنگه
روستا ارنگه

روستا سپهسالار

یکی از روستاهای جاده چالوس که فاصله بسیار نزدیکی با این جاده دارد، روستای سپهسالار است که فاصله کمی هم با شهر تهران دارد. فاصله این روستا با سد کرج حدود 15 کیلومتر بوده و در 5 کیلومتری غرب روستای جاده چالوس قرار دارد.

این روستا از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری همچون آبشار سپهسالار و مقبره امامزاده ابراهیم برخوردار است که همه ساله گردشگران زیادی را برای بازدید به خود جذب می‌کند. در محل آبشار سپهسالار نور خورشید به شکل خاصی می‌تابد و سبب شکل‌گیری رنگین‌کمان زیبایی بر روی آبشار می‌شود که می‌توان آن را در حدود 10 متری این روستا مشاهده کرد.

از دیگر جاذبه های بسیار قدیمی این روستا امامزاده ابراهیم است که جزو خاص‌ترین اماکن متبرکه و مذهبی کشور عزیزمان ایران به شمار می‌رود. این مقبره کم‌نظیر درون یک غار واقع شده و زیبایی کم‌نظیری را به این روستا بخشیده که افراد زیادی برای بازدید از آن به روستای سپهسالار سفر می‌کنند. این روستا در استان البرز، جاده چالوس، 43 کیلومتری شمال شهر کرج قرار گرفته است.

روستا سپهسالار
روستا سپهسالار

روستا دلیر

یکی دیگر از روستاهای جاده چالوس که دارای مناظر بسیار زیبا و چشم‌نواز است، روستای دلیر نام دارد که باید از جاده‌های پرپیچ و خم این جاده گذشت تا به آن رسید. پس از سیاه بیشه و بعد از مرزن‌آباد می‌توانید خانه‌ها و طبیعت زیبای این روستا را ببینید.

این روستا در ارتفاع 2000 متر از سطح دریا واقع شده و در دامنه کوه‌های تخت سلیمان جای دارد. همچون سایر روستاهای جاده چالوس روستای دلیر هم از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار بوده و دارای مناظر چشم‌نوازی است که می‌تواند محل خوبی برای اُتراق چند روزه مسافرانی باشند که از جاده چالوس می‌گذرند.

در دل این روستا می‌توان مناظر و طبیعت بکر و دست نخورده‌ای را دید که همواره پس از سفر یاد و خاطره آن در ذهن هر مسافری باقی می‌ماند. سفر به این شهر بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود و طی گذر از کوچه باغ‌های آن می‌توان آبشارهایی را در دل صخره‌ها و پرندگان خوش‌صدایی را در چمنزارها دید.

روستا دلیر
روستا دلیر

جمع‌بندی

این جاده خود به تنهایی از شگفت‌انگیزترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری در ایران محسوب می‌شود که روستاهای زیادی را با طبیعت زیبا و چشم‌نواز در دل خود جای داده است. در این مطلب به معرفی برخی از این روستاها، مسیر دسترسی به ‌آنها، اماکن فرهنگی و تاریخی قرار گرفته در دل آن‌ها و اماکن دیدنی‌شان صحبت کردیم. اگر قصد سفر داشتید و از این جاده گذر کردید، حتما به این روستاهای جذاب استان مازندران سری بزنید.

سوالات متداول روستاهای جاده چالوس

  1. نحوه دسترسی به روستای ارنگه چگونه است؟ می‌توان از جاده چالوس، 18 کیلومتری جاده، خروجی بخش ارنگه به این روستا رسید.
  2. از جمله جاذبه‌های دیدنی روستای سپهسالار کدام است؟ این روستا دارای سنگ‌های قرمز در اطراف روستا و رودخانه‌ای است که از وسط روستا جاری است.
  3. کدام یک از روستاهای جاده چالوس دارای چشمه آب گرم هستند؟ روستای دلیر.
Rate this post

در این بخش پربازدید ترین مقالات ویلا سرسبز قرار داده می شود.

مقاله 

مقاله 

مقاله

 

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)