راهنمای سفر به رامسر

اجاره روزانه ویلا کلاردشت > راهنمای سفر به رامسر

رامسر مانند یک عکس زیبا است و همانطور که می دانید این شهر به عروس مازندران معروف است، شاید تا به حال به این شهر نرفته باشید، اما حتما نام و آهنگ آن را شنیده اید. در این منطقه می توانید بهشت ​​ایران را ببینید. در این مقاله جاذبه های رامسر و راهنمای سفر به رامسر آورده شده است.

رامسر کجاست؟

شهرستان رامسر در غرب استان مازندران قرار دارد و به عنوان مرز مازندران و گیلان شناخته می شود. همسایگان شهرستان رامسر از شمال تا دریای خزر امتداد دارد. از شرق به شیرود از غرب شهرستان چابکسر و از جنوب با روستای اوشیان در میان رشته کوه های البرز محصور شده است.
با این مختصات جغرافیایی مشخص می شود که رامسر طبیعتی بکر و منحصر به فرد دارد و در سفر به رامسر آب و هوای آن می تواند هرکسی را شگفت زده کند.

رامسر کجاست؟
رامسر کجاست؟

شهرستان رامسر دارای دو شهر، یک بخش و 4 دهستان است. می توان انتظار داشت که رامسر با قرار گرفتن در استان مازندران از نظر فرهنگ و آداب و رسوم شبیه مردم مازندران باشد اما از آنجایی که رامسر نزدیک به گیلان است، فرهنگ و آداب و رسومی مشابه استان گیلان دارد و کمتر شبیه سایر شهرهای استان مازندران است.

جاهای دیدنی رامسر

رامسر، شهری زیبا و دلنشین در شمال ایران، به عنوان یکی از مقاصدهای محبوب گردشگری در کشور شناخته می‌شود. این شهر با آب و هوای معتدل و تمیز، طبیعت بکر و ییلاق‌های زیبا، گردشگران را به خود جذب می‌کند. برای بهره‌برداری از تجربه بهتر در سفر به رامسر، توصیه می‌شود که جاهای دیدنی این شهر را با دقت انتخاب کرده و برنامه‌ریزی خود را بر اساس مدت زمان اقامت خود تنظیم کنید.

  • ساحل دریای خزر: یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی رامسر، ساحل دریای خزر است. آب و هوای لطیف و ساحل‌های زیبا این شهر باعث می‌شود که گردشگران از تمام اطراف به این منطقه بیایند تا از آب و ساحل لذت ببرند.
  • جنگل دالخانی: این جنگل به عنوان یکی از زیباترین جنگل‌های شمال ایران شناخته می‌شود. با درختانی که سر به آسمان کشیده‌اند و تونل‌های جنگلی زیبا در جاده رامسر-تنکابن، جنگل دالخانی به نام “دالان بهشت” شهرت دارد.
  • بوستان جنگی صفارود: این بوستان که به عنوان “آب معدن” شناخته می‌شود، یکی از زیباترین مناطق جنگلی رامسر است. وجود رودخانه صفارود که از وسط این دره می‌گذرد، جذابیت بیشتری به این منطقه اضافه می‌کند.
  • بلوار معلم رامسر: این بلوار با مناظر زیبا و شیب ملایم خود، یکی از جاهای دیدنی رامسر است. این بلوار در دوران پهلوی اول ساخته شده و منظره کوه‌های جنگلی را به همراه دارد.
جاهای دیدنی رامسر
جاهای دیدنی رامسر
  • هتل قدیم رامسر: هتل قدیم رامسر، با معماری خاص خود که در دهه‌های گذشته ساخته شده است، هنوز هم جاذبه‌ای برای گردشگران است. این هتل واقع در انتهای مسیری که به کوه‌های جنگلی می‌رسد، تجربه‌ای خاص را برای مسافران ایجاد می‌کند.

نکته: اگر زمان بیشتری دارید یا به دنبال جاهای دیدنی دیگر در رامسر می‌گردید، می‌توانید بازدید از دریاچه قو، کاخ مرمر، غار یاغی لوکا، باغ ایرانی، آبشار ایج، موزه مردم شناسی، موزه عاج و منطقه ییلاقی گرسماسر را به برنامه سفری خود اضافه کنید.

غذاهای رامسر

بدون چشیدن طعم غذاهای محلی رامسر نمی توانید سفری خاطره انگیز به رامسر داشته باشید و از جاذبه های گردشگری رامسر دیدن کنید. اگر به هر یک از شهرهای ایران سفر کنید، می بینید که غذاهای آن ها ویژگی های متفاوتی دارد و چشیدن طعم های مختلف غذاهای هر شهر بدون شک یکی از لذت بخش ترین کارها است.

برای مثال نقش سبزی و سیر را در اکثر غذاهای شمالی می توان دید. غذاهای محلی رامسر هر کدام در نوع خود بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که عبارتند از:

  • بادمجان شکم پر
  • آغوز مسما
  • اناربیج
  • مالابیج یا مالاتا
  • کباب ترش
  • پُلا سَر تره
  • فسنجان با رب ترشی
  • آب هلو
  • دوآب
  • ماهی شکم پر

بهترین زمان سفر به رامسر

آب و هوای رامسر در فصل تابستان گرم و شرجی و هنگام فصل زمستان معتدل است. بهترین زمان برای سفر به رامسر بستگی به علاقه، شرایط کاری، تعطیلات مورد نظر و هدف شما از سفر دارد. البته رامسر به نسبت سایر شهرهای مازندران دارای هوای بسیار خنک تر و بهتری است.

بهترین زمان سفر به رامسر
بهترین زمان سفر به رامسر

در فصل زمستان هزینه سفر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و می توانید سفر ارزانی را تجربه کنید. به طور کلی جنگل های دالخانی در فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه بسیار سرسبز و زیبا هستند و می توان از پدیده اقیانوس ابر لذت برد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شده است لیست کاملی از موضوعات سفر و گشت و گذار رامسر را در اختیار شما قرار دهیم تا سفری خوش به این شهر داشته باشید. از آنجایی که رامسر جاذبه های زیادی دارد و بازدید از برخی از آنها زمان بر است، احتمالاً در سفر به رامسر به اقامت و هتل نیاز خواهید داشت. رامسر با توجه به اینکه سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند، طرح های اقامتی زیادی را اجرایی کرده است.

سوالات متداول در مورد سفر به رامسر

  1. بهترین زمان برای سفر به رامسر چه زمانی است؟
    قطعا ادیبهشت بهترین زمان برای رفتن به رامسر است. همچنین اگر اصلاً نمی توانید هوای شرجی را تحمل کنید، پیشنهاد می کنیم ماه های فروردین تا اردیبهشت و یا ابتدای فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید.
  2. سوغاتی رامسر چیست؟
    شیرینی های بی نظیری مانند آغوزنون، برنجک، قماق ، کلوچه، رشته به رشته و قتلمه که در ماه مبارک رمضان پخته می شوند، سوغاتی های خوشمزه شهر رامسر هستند که در روستاها و حتی کنار جاده ها قابل تهیه هستند.
  3. جاهای دیدنی رامسر کجاست؟
    رامسر دارای تعدادی جاذبه طبیعی و دیدنی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. دریا، کوه، جنگل، آبشار، رودخانه از طبیعت بکر این شهر زیبا هستند که اگر بخواهید هر روز به یکی از آنها بروید، نمی توانید کمتر از یک ماه اقامت داشته باشید.
Rate this post

در این بخش پربازدید ترین مقالات ویلا سرسبز قرار داده می شود.

مقاله 

مقاله 

مقاله

 

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)