جنگل نوردی اسکلیم رود

اجاره روزانه ویلا کلاردشت > جنگل نوردی اسکلیم رود
جنگل نوردی اسکلیم رود

استان مازندران یکی از شهرهای شمالی کشور است که دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که از چشم اندازهای وسیعی و سرسبزی برخوردار است. سالانه مسافران و گردشگران زیادی به قصد سفر روانه مناطق شمالی و استان مازندران می شوند.

اسکلیم رود یکی از جاذبه های زیبای گردشگری در مناطق شمالی است که بسیار زیبا و دیدنی می باشد و چشم هر گردشگری را به سمت خود جادو می کند. جنگل های سرسبز در اطراف آبشار اسکلیم رود بسیار زیبا و دیدنی است که جنگل نوردی اسکلیم رود خود هزاران راز در دل خود نهفته دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

آبشار اسکلیم رود

اسکلیم رود به دلیل قرارگیری در دل جنگل و زیبایی بی نظیری که دارد به عنوان عروس آبشار سوادکوه شهرت دارد و از زیباترین آبشار در جنگل به حساب می آید. این آبشار حدود 32 متر ارتفاع دارد. برای دیدن منظره زیبا این آبشار باید از جنگل های سرسبز و دیدنی این منطقه گذشت. صخره های آهکی آبشار قدمت زیادی دارد و به دوران ژوراسیک برمی گردد. این دوران مربوط به خیلی سال گذشته است دورانی که به میلیون ها سال پیش برمی گردد.

آبشار اسکلیم رود
آبشار اسکلیم رود

یکی از دلایل زیبایی این آبشار وجود همین صخره های قدیمی آهکی است که زیبایی آبشار را دو چندان کرده است. آبی که از این آبشار سرازیر می شود آهکی بوده و املاح معدنی زیادی را در خود حل می کند. در جنگل های این ناحیه در کنار اسکلیم رود گونه های گیاهی متنوعی از جمله ازگیل، راش و لیلکی دیده می شود.

جنگل‌نوردی اسکلیم رود و پیاده روی در این منطقه جذابیت زیادی دارد و قدم زدن در جنگل هایی که قدمت چندین ساله دارد بسیار زیبا و خاص است. بنابراین بعد از تماشای اسکلیم رود می توانید ساعتی را به جنگل نوردی در کنار اسکلیم رود بپردازید و از جاذبه های زیبای این منطقه استفاده کنید.

جاهای دیدنی اسکلیم رود

برای داشتن یک سفر پربارتر، دیدن آبشار اسکلیم رود به تنهایی کافی نیست و شما می توانید از جاذبه های گردشگری اطراف آبشار نیز دیدن کنید. از جاذبه های گردشگری و تفریحی در این منطقه می توان به دریاچه شور مست، آبشار ترز، رودخانه کسیلیان، پل ورسک، دهستان لفور و سد سنبل اشاره کرد. شما با رفتن به اسکلیم رود می توانید در جنگل های این منطقه قدم بزنید و از دیدن جاذبه های گردشگری در کنار اسکلیم رود نیز لذت ببرید.

جاهای دیدنی اسکلیم رود
جاهای دیدنی اسکلیم رود

برای دیدن آبشار اسکلیم رود باید از جنگل های سرسبز این منطقه که قدمت زیادی دارند عبور کنید تا به دل دامان طبیعت برسید و نظاره گر اسکلیم رود شوید. در این ناحیه از جنگل امکانات رفاهی آنچنانی وجود ندارد و باید برای دیدن این همه زیبایی خدادای سختی راه را به جان بخرید. البته دیدن زیبایی بی نظیر جنگل خستگی راه را از شما می زداید و بهترین خاطرات را برای شما رقم خواهد زد.

نکاتی که باید در جنگل نوردی اسکلیم رود رعایت کنید

برای رفتن به اسکلیم رود و جنگل نوردی در این منطقه حتما باید وسایلی از جمله کیسه خواب و خوراکی را به همراه داشته باشید و آنها را در کیسه ضد آب قرار دهید. از ضروریات سفر به این منطقه داشتن کفش مخصوص پیاده روی و جنگل نوردی است. بهتر است برای ثبت عکس از جنگل نوردی اسکلیم رود حتما دوربین عکاسی به همراه داشته باشید.

داشتن کیسه زباله ضروری است و به محض رسیدن به جاده می توانید کیسه زباله خود را در سطل اشغال قرار دهید. قبل از سفر به این منطقه حتما از وضعیت آب و هوایی در این منطقه باخبر شوید چرا که باران های ناگهانی موجب نامساعدکردن شرایط رفتن به این منطقه می شود. شنا کردن در اسکلیم رود ممنوع است بنابراین شما می توانید جور دیگری لذت ببرید و با خوردن یک نوشیدنی خنک و تگرگی در کنار آبشار از دیدن زیبایی و چشم انداز آن لذت ببرید.

بهترین زمان برای جنگل نوردی اسکلیم رود

 جنگل نوردی اسکلیم رود
بهترین زمان برای جنگل نوردی اسکلیم رود

مناطق شمالی با داشتن جاذبه های زیبا بسیار جذاب و دوست داشتنی است که برای رفتن به این مناطق شمالی نمی توان زمان دقیقی تعیین کرد. بنابراین بهترین زمان برای جنگل نوردی اسکلیم رود در اواخر فصل بهار است. در این موقع از سال جنگل های سرسبز بهترین حالت زیبایی را به خود می گیرند.

سخن پایانی

استان مازندران با طبیعت بسیار زیبا و سرسبز خود یکی از مقاصد اصلی طبیعت گردی در ایران است که گردشگران زیادی از گوشه و کنار کشور به این شهر سفر می کنند. جنگل های فراوان در کنار آبشارها بسیار زیبا و دیدنی است که باید تنها با چشم این همه زیبایی خدادای را نگریست. آبشار اسکلیم رود نیز از جمله آبشارهایی است که در دل جنگل قرار گرفته است که زیبایی جنگل را دوچندان کرده است.

جنگل نوردی اسکلیم رود و دیدن جاذبه های گردشگری و تفریحی در دل جنگل تجربه خوبی از سفر را برای شما به ارمغان خواهد آورد. جنگل‌نوردی اسکلیم رود و پیاده روی در این منطقه جذابیت زیادی دارد و قدم زدن در جنگل هایی که قدمت چندین ساله دارد بسیار زیبا و خاص است. بنابراین بعد از تماشای اسکلیم رود می توانید ساعتی را به جنگل نوردی در کنار اسکلیم رود بپردازید و از جاذبه های زیبای این منطقه استفاده کنید. به طور مسلم قدم زدن در جنگل و تماشای چشم انداز زیبای جنگل بسیار زیبا و وصف نشدنی است.

سوالات متداول در مورد جنگل نوردی اسکلیم رود

  1. بهترین جاذبه گردشگری اسکلیم رود کدام است؟
    جنگل نوردی اسکلیم رود به طور مسلم یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که تجربه خوبی از سفر کردن را برای شما رقم خواهد زد.
  2. در اسکلیم رود چگونه شب را صبح کنیم؟
    منطقه اسکلیم رود یکی از مناطق گردشگری به حساب می آید به همین دلیل دارای خانه های بوم گردی و کلبه های چوبی است که البته چادر زدن در این منطقه نیز ممنوع نیست.
  3. اسکلیم رود دقیقا در کدام قسمت قرار دارد؟
    در ابتدا باید جاده تهران فیروزکوه را به طرف منطقه سوادکوه و شیرگاه جلو بروید و البته در مسیر سوادکوه کمی بمانید و از آنجا نیز از دماوند، فیروزکوه، ورسک، پل سفید، زیر آب و شیرگاه را عبور کرده و با پیمودن مسیر سه ساعته به اسکلیم رود خواهید رسید.
5/5 - (1 امتیاز)

در این بخش پربازدید ترین مقالات ویلا سرسبز قرار داده می شود.

مقاله 

مقاله 

مقاله

 

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)