جاهای دیدنی نمک آبرود

اجاره روزانه ویلا کلاردشت > جاهای دیدنی نمک آبرود
جاهای دیدنی نمک آبرود

شهرک گردشگری نمک آبرود یکی از نقاط گردشگری مازندران است که بین چالوس و تنکابن است. این مجموعه یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور محسوب می شود و در روزهای مختلف میزبان مسافران زیادی است. این شهرک موقعیت خاصی دارد و بین دامنه کوه های سرسبز و ساحل قرار دارد و دارای جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی نمک آبرود است که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور است که در استان مازندران و در مجاورت چالوس قرار دارد. جدا از محیط سرسبز و آب و هوای بسیار خوب این منطقه، از مهمترین جاهای دیدنی نمک آبرود و دلیل اصلی محبوبیت آن را می توان تله کابین نمک آبرود دانست که مسافران زیادی را به خود جذب می کند.

نمک آبرود کجاست؟
نمک آبرود کجاست؟

علاوه بر این، پارک جنگلی آن با مساحتی حدود 200 هکتار و دامنه جنگلی مادوبانی صحنه های شگفت انگیزی را خلق کرده اند که ارزش دیدن را دارد. وجود امکاناتی مانند رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، مراکز خرید و غیره نیز باعث شده تا گردشگران، این منطقه را برای سفر خود انتخاب کنند.

آب و هوای نمک آبرود برای گردشگری

در فصل بهار هوای معتدل پیش بینی می شود اما البته در ماه های مختلف این فصل بارندگی های طولانی و شدید پیش بینی می شود. اما در تابستان هوای گرم و مرطوبی دارد.

با این حال، در پاییز و زمستان با هوای نسبتا سرد و باران های بسیار شدید مواجه خواهید شد. در زمستان نیز برف می بارد که می تواند زیبایی خاص خود را داشته باشد. شاید در این فصول فرصت لذت بردن از جنگل ها و جاذبه های نمک آبرود را نداشته باشید، اما می توانید در هتل های مجلل و زیبای این منطقه اقامت کنید و از هوای بارانی نمک آبرود لذت ببرید.

آب و هوای نمک آبرود
آب و هوای نمک آبرود

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی نمک آبرود

از جاهای دیدنی نمک آبرود و جاذبه های گردشگری این شهرک زیبا به موارد زیر می توان اشاره کرد:

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود بیش از 200 هکتار فضای سبز زیر پای شما دارد. اگر از آنجا عبور کردید، جهت ثبت این مناطق و یادگاری زیبا حتما دوربین همراه خود داشته باشید زیرا در یکی از زیباترین باغ های جنگلی قدم می زنید. از طریق این پارک می توان بسیاری از فعالیت های تفریحی نمک آبرود را انجام داد. مثلا خط تله کابین نمک آبرود از این جنگل می گذرد یا پل معلق و ….

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان است که 150 متر طول دارد و بر فراز کوه قرار دارد و ارتفاع آن از سطح زمین 45 متر است. این پل از چوب و طناب ساخته شده است و عرض باریک آن تنها به یک نفر اجازه عبور می دهد. اگر از ارتفاع می ترسید بهتر است به این پل نروید. اما اگر به دنبال یک تجربه هیجان انگیز در دل طبیعت هستید، برای دسترسی به پل معلق نمک آبرود باید خط دوم تله کابین نمک آبرود را طی کنید.

تله کابین نمک آبرود

جاذبه اصلی جاهای دیدنی نمک آبرود و علت حضور گردشگران، تله کابین نمک آبرود است.
در هر صورت، وقتی به قله رسیدید، منظره ای عالی از نوشهر تا متل قو در زیر پای خود خواهید داشت. تله کابین نمک آبرود به دلیل قرار گرفتن در بالای جنگل با سایر تله کابین ها متفاوت است.

تله کابین نمک آبرود
تله کابین نمک آبرود

طولانی ترین تله کابین نمک آبرود خط اول کاله مادوبا نام دارد که قدیمی ترین تله کابین است و خط دوم تله کابین Dev Hammam تله کابین نام دارد که بر روی دو خط از چندین تله کابین اخیر ساخته شده است. امکانات موجود در خط تله کابین نمک آبرود: رستوران، کافه، آژانس مسافرتی، استودیو عکس، توالت، کیوسک، میز و صندلی و … است.

ساحل نمک آبرود

اقامتگاه ساحلی این شهر با امکانات تفریحی مختلف خاطره ای ماندگار در ذهن مسافران به نمک آبرود باقی می گذارد.
امکانات ساحلی این شهر شامل جت اسکی، قایق سواری، شاتل و پاراگلایدر، آشیانه، مسیرهای موتورسیکلت و ATV، مسیرهای اسب سواری، مسیرهای دوچرخه سواری و شهربازی است.

چایخانه های سنتی، خانه های ییلاقی، کلبه های چوبی، سوئیت های مبله، رستوران های ساحلی با چشم انداز ساحل و رودخانه، کمپینگ و چادر در مناطق ساحلی و جنگلی و عکاسی از خانه های سنتی از دیگر قسمت های این اقامتگاه است.

سورتمه سواری نمک آبرود

سورتمه سواری یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی نمک آبرود است. به خصوص تلفیق سرعت و هیجان طبیعت زیبا برای هر گردشگری جذاب است. این سورتمه با سرعت 25 کیلومتر در ساعت در مسیری به طول 1250 متر حرکت می کند که طولانی ترین سورتمه ایران محسوب می شود. مزیت سورتمه مذکور این است که به دلیل قرار گرفتن در پایین مجموعه، نیازی به استفاده از تله کابین برای رسیدن به آن نیست.

پینت بال نمک آبرود

پینت بال یکی از ورزش های هیجان انگیزی است که از امتحان آن در نمک آبرود لذت خواهید برد زیرا می توانید هیجان تعقیب و گریز مسلحانه را در سایه توسکا و محیطی کاملا طبیعی تجربه کنید. این پینت بال جنگلی را می توان بزرگترین پینت بال جنگلی کشور دانست.

کارتینگ نمک آبرود

پیست کارتینگ نمک آبرود دارای سه جنبه تفریحی، ورزشی و آموزشی است که مدت زمان آن برای شرکت کنندگان 6 دقیقه می باشد. زیرا انجام این کار کالری زیادی می سوزاند و فرد را بیشتر از این زمان خسته می کند. برای کسانی که می خواهند برای اولین بار این ورزش را تجربه کنند، یک دوره ویدیویی چهار دقیقه ای تدارک دیده شده است.

سخن پایانی

نمک آبرود به لطف طبیعت منحصر به فرد خود به اندازه هر شهر شمالی دیگر کشور جاذبه دارد. برای بازدید از جاهای دیدنی نمک آبرود به لیست کامل ارائه شده در این مقاله نیاز دارید تا چیزی را از دست ندهید، چرا که این شهرک یکی از محبوب ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری ایران است.

سوالات متداول در مورد جاهای دیدنی نمک آبرود
  1. نمک آبرود چه تفریحاتی دارد؟
    برخی از فعالیت های تفریحی این شهرک در فضای باز شامل ورزش های آبی مانند شاتل سواری، پاراسلینگ، جت اسکی و غیره، تله کابین، سورتمه سواری، کارتینگ، شهربازی، پیست اسکیت و زمین تنیس، مسیر دوچرخه سواری، پل معلق و غیره است.
  2. نمک آبرود بین کدام شهر های شمالی قرار دارد؟
    چالوس و تنکابن
  3. زیپ لاین نمک آبرود چگونه است؟
    زیپ لاین یکی از قسمت های جذاب پارک ماجراجویی این شهرک و از جاهای دیدنی نمک آبرود است که برای استفاده از آن باید با تله کابین به ارتفاعات منطقه بروید.
Rate this post

در این بخش پربازدید ترین مقالات ویلا سرسبز قرار داده می شود.

مقاله 

مقاله 

مقاله

 

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)