آشنایی با جاهای دیدنی فیلبند

اجاره روزانه ویلا کلاردشت > آشنایی با جاهای دیدنی فیلبند
آشنایی با جاهای دیدنی فیلبند

شهرهای شمالی کشور به دلیل مجاورت با دریای خزر، زمین های حاصلخیز و آب و هوای عالی از موقعیت منحصر به فردی در بین گردشگران برخوردار است. در شهرستان بابل استان مازندران روستایی به نام فیلبند وجود دارد که در محیطی روستایی بسیار زیبا قرار دارد. جاذبه های طبیعی زیادی در اطراف این روستا وجود دارد و در زمان های ابری مناظر آن بسیار شگفت انگیز است. در این مقاله به بررسی و آشنایی جاهای دیدنی فیلبند می پردازیم.

فیلبند کجاست؟

روستای فیلبند در روستای خوشرود از توابع استان بابل استان مازندران واقع شده است، این روستا از جنوب به ونه بن و از شمال به روستای سنگچال آمل راه دارد. روستای فیلبند در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار دارد. از آنجا که در زمان های قدیم رفتن به این روستا بسیار سخت بوده به همین دلیل مردم محلی به آن فلبند می گویند (خستگی+ نتوانستن)

فیلبند
فیلبند کجاست؟

آب و هوای فیلبند برای گردشگری

فیلبند به علت ارتفاع زیادی که دارد، زمستان های سرد و سختی دارد و سرمای آن معمولا دیرتر از سایر نقاط استان تمام می شود. به همین دلیل اگر قصد سفر به این منطقه و بازدید جاهای دیدنی فیلبند را دارید، بازه زمانی اردیبهشت تا مهر را انتخاب کرده تا از مناطق سر سبز و آب و هوای دلچسب آن بهره بیشتری ببرید و روستای فیلبند با هوای خنک و طبیعت سرسبزش بهترین گزینه در روزهای گرم تابستان برای سفر است. گرچه این منطقه در زمستان و زمانی که از برف پوشیده می شود هم بسیار زیباست. اگر قصد اجاره ویلا دارید، کلیک کنید.

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری فیلبند

شاید فکر کنید با تمام این ویژگی هایی که تا به حال به آن اشاره کردیم، تمام مکان های گردشگری فیلبند چیزی جز طبیعت زیبای جنگلی آن نیست، اما در واقع شامل مکان های گردشگری جذابی است که در اینجا جاهای دیدنی فیلبند را مرور می کنیم:

جاذبه های گردشگری فیلبند
جاذبه های گردشگری فیلبند
  • طبیعت فیلبند

یکی از جاذبه های روستای فیلبند پیاده روی در ارتفاعات است که پس از عبور از روستا اگر به ارتفاعات کوه الیمستان بروید ، می توانید هم از هوای مطبوع این منطقه لذت برده و هم ارتفاعات آن را صعود کنید. روستای فیلبند به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد چند روزی زیر ابر است که به آن اقیانوس ابر می گویند. نگاهی به این چشم انداز زیبا بیندازید و بافت باستانی روستا را که کمتر کسی از آن می شناسد، کشف کنید.

  • قله اندوار

اندوار روستایی نزدیک به فیلبند است که در همان ارتفاعات قرار دارد و در تابستان آب و هوای گرم و مرطوب و در زمستان آب و هوای معتدل و مرطوب دارد. لازم به ذکر است که این قسمت از فیلبند جاده ای خطرناک دارد اما طبیعت آن بسیار زیبا و شگفت انگیز است و از جاهای دیدنی فیلبند به شمار می آید.

  • امامزاده قاسم فیلبند

با صعود به مکان های مرتفع می توانید از امامزاده قاسم که در این منطقه قرار دارد دیدن کنید. البته رسیدن به امامزاده کمی سخت است و معمولا کوهنوردان حرفه ای به انتهای مسیر می رسند. علاوه بر این منطقه ای در جاده امامزاده وجود دارد که دو شهاب سنگ با سطح زمین برخورد کرده اند و این یکی از جاذبه های این منطقه است.

  • جنگل چلاو

جنگل چلاو یکی از جاهای دیدنی فیلبند به شمار می رود که یکی از زیباترین جنگل های شمال ایران نیز به شمار می رود. جنگل چلاو در داخل جنگل هیرکان واقع شده است و بنابراین یکی از قدیمی ترین جنگل های جهان است.

  • چشمه لار فیلبند

روستای فیلبند دارای چشمه های زیادی است که همه زیبا و دیدنی هستند، اما معروف ترین چشمه این روستا چشمه لار فیلبند است، آب این چشمه برای کلیه مفید است، یکی از مواد معدنی موجود در این چشمه فلوئور است که برای تقویت استخوان ها بسیار مفید است. از آنجایی که روستاییان از آب این چشمه استفاده می کنند، مردم این منطقه دارای بدن هایی بسیار مقاوم هستند.

  • امامزاده یحیی فیلبند

امامزاده یحیی در ورودی روستای فیلبند قرار دارد، اهالی روستا ایمان عجیبی به این امام زاده دارند. این مکان دارای گنبدی نقره ای است و دور تا دور آن را تعدادی کلبه چوبی فرا گرفته است که به مسافران اجاره داده می شود.

جاهای دیدنی فیلبند
جاهای دیدنی فیلبند
  • روستای سنگچال

روستای سنگچال یکی دیگر از مکان های دیدنی فیلبند است که دارای تعداد زیادی کلبه های چوبی است. این کلبه ها در زمین سرسبز سنگچال ساخته شده اند و احشام در اطراف این کلبه ها چرا می کنند و منظره بسیار زیبایی از روستای سنگشال را برای ما ایجاد می کنند. حتی مردم روستای سنگشال آداب و رسوم خاص خود را دارند و لباس های محلی و رنگارنگ خود را می پوشند و جشن های محلی و اعیاد خاص خود را جشن می گیرند.

  • کمپینگ در فیلبند

فیلبند یکی از بهترین مکان های استان مازندران برای کمپینگ است. انگار این روستا را ساخته اند تا شب را در چادری در دل جنگل یا طبیعت بکر آن بگذرانید و از زندگی طبیعی آن در ارتفاعات لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم در مورد کمپینگ در فیلبند دو نکته را در نظر داشته باشید، اول اینکه صبح یا ظهر به ایستگاه استراحت خود برسید و قبل از تاریک شدن هوا با محیط کمپ خود آشنا شوید.

مورد دوم حتما وسایل مخصوص کمپینگ علی الخصوص لباس گرم همراه خود داشته باشید زیرا حتی در فصل گرم سال نیز این منطقه دارای هوای سرد و خنک است.

سخن پایانی

یکی از زیباترین مناطق شرق استان مازندران روستای فیلبند در ارتفاعات چیلاو است. از مهمترین جاهای دیدنی فیلبند می توان به قدم زدن در میان ابرها که به اقیانوس ابر معروف است و یکی از بارزترین ویژگی های این روستا است اشاره کرد. دریای ابرها در فیلبند هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند و همین پدیده، فیلبند را به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌ های گردشگری شمال کشور تبدیل کرده است.

سوالات متداول

  1. روستای فیلبند کجاست؟
    روستای فیلبند یکی از مناطق دیدنی شهرستان بابل در استان مازندران است. این روستا در 57 کیلومتری جنوب شهر آمل و در شرق رودخانه هراز واقع شده است و جاهای دیدنی فیلبند هر ساله گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.
  2. فاصله دریا تا روستای فیلبند چقدر است؟
    فیلبند در منطقه ای کوهستانی در استان مازندران و در 100 کیلومتری دریا واقع شده است.
  3. بهترین زمان برای سفر به فیلبند چه زمانی است؟
    بهترین زمان جهت سفر به روستای فیلبند 6 ماه اول سال در فصل های بهار و تابستان است.
Rate this post

در این بخش پربازدید ترین مقالات ویلا سرسبز قرار داده می شود.

مقاله 

مقاله 

مقاله

 

ارسال دیدگاه

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)